Missie & Visie

Basisschool it Bynt: Samen nét iets verder!

Op it Bynt halen we elke dag het beste uit de jou, elkaar en uit onszelf. Dit doen we door met respect met elkaar om te gaan, door goede vragen te stellen, initiatief te nemen en te leren van alles om ons heen. Veiligheid en vertrouwen is de basis om te kunnen groeien: in jezelf, elkaar én de omgeving. Verbinding doet ertoe en maakt ons en de wereld een beetje mooier!

Verbinding met jezelf

Op it Bynt mag jij jezelf zijn. We vinden het belangrijk dat je lekker in je vel zit, want dan kun je pas écht goed leren. Er is op onze school dan ook ruimte om te delen wat er in je omgaat zodat ook anderen je goed kunnen begrijpen.
Weten wat je leuk vindt, lastig vindt en wat je talenten zijn is handig om te weten. Zo kun je dit steeds beter oefenen en leren. Dat oefenen en leren gaat bij ons doelgericht en kan op verschillende manieren, elk kind is immers anders én uniek. Je juf of meester is jouw coach en helpt je hier graag bij. We leren je daarin ook eigen keuzes te maken en hiermee zelf aan de slag te gaan. ‘Leren leren’, noemen we dat.

Verbinding met elkaar

Alleen kom je ver, samen kom je verder. Op school ben je niet alleen, samen met je klasgenoten zit je in een klas met een juf of meester, een basisgroep noemen we dat. Sommige lessen doe je ook met kinderen en een juf/meester uit een andere basisgroep of doen we juist met de hele school: groepsdoorbrekend leren. Op die manier kun je van én met elkaar leren.
We kijken hierbij goed naar wat je al kunt en wat je nog mag leren, zo kan iedereen aan de slag met genoeg uitdaging en beweging. Samenwerken maar ook samen spelen tijdens de pauzes op het plein.
Ook een goede samenwerking met jouw ouders/verzorgers vinden we belangrijk, we willen immers allemaal het beste voor jou! Hoe dit gaat en hoe we jou hier beter bij kunnen helpen bespreken we tijdens driegesprekken, met jou, jouw ouders/verzorgers én je juf of meester.

Verbinding met de omgeving

Leren doen we niet alleen in de klas maar ook daar buiten. Onze school staat in een prachtige omgeving waar ook veel is te leren, daar maken we uiteraard graag gebruik van.
Dat kan via een buitenles maar ook via onderzoekend leren. Hierbij stel jij vragen rond een bepaald onderwerp waar jij graag antwoord op wilt. Ook leer je op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen. Zo leer je oplossingen zoeken, samenwerken, experimenteren én presenteren.
Zo wordt jouw wereld steeds een stukje groter en kom je steeds meer te weten over de omgeving, dichtbij én veraf.

Group 41