Onze naam

De naam It Bynt

It Bynt is een korte en krachtige naam.
Het is een Friese naam die in verbinding staat met het dorp Winsum (Friesland).

It Bynt is een samenstel van balken, de draagconstructie, waarop het dak van een boerenschuur rust. Een symbool voor stevig onderwijs. Deze draagconstructie komt terug in het logo, waar de naam van de school in de draagconstructie is verwerkt. De kleuren blauw en groen corresponderen met het Friese landschap.

Daarnaast staat it Bynt voor verbinding: tussen de (voormalige) scholen, met elkaar en met het dorp.

De school is voortgekomen uit het samengaan van de christelijke basisschool 'De Stapstien' en de openbare basisschool 'De Miedskoalle'. Zij zijn op 18 augustus 2014 gefuseerd tot OBS it Bynt.
OBS it Bynt gaat onder deze naam verder als een geheel nieuwe school en ontwikkelt hiermee ook een geheel nieuwe stijl van samenwerken en begeleiden van leerlingen.

Tijdens het fusieproces mochten leerlingen, ouders en medewerkers meedenken over de naam van de nieuwe school. Het toeval wil dat deze naam is ingestuurd door twee personen, de één betrokken bij CBS De Stapstien, de ander betrokken bij OBS De Miedskoalle: it Bynt!